Eksklusiivses intervjuus prognoosib müügi tulevikku müügiblogi The Daily Sales asutaja ja omanik Daniel Disney.
/Bestsales.ee :
Telefoni teel pole enam mõtet müüa.
Daniel Disney esineb Müügijuhtimise aastakonverentsil.
TULE KUULAMA!
27. septembril esineb Daniel Disney Eestis Müügijuhtimise Aastakonverentsil.
Millal müügiga algust tegid ja millist väärtust pakub sinu menukas blogi The Daily Sales?
Esimese päris müügitööga alustasin 16-aastaselt. Tänaseks on pühendumus ja suur kirg valdkonna vastu aidanud mul kujuneda tõeliseks müügieksperdiks.
The Daily Sales on segu blogist ja müügikanalist. Toome igapäevaselt jälgijateni kõiksugu sisu alates intervjuudest kuni meemideni. Tasuta sisu jõuab igas kuus rohkem kui 7 miljoni silmapaarini. Meie reklaamipartneriteks on müügitoodete ja teenuste pakkujad.
Kas sa ei karda, et digitaalses maailmas, kus kõike leida ja osta on lihtne, sureb müük välja?
Inimestele pole müük kunagi meeldinud. Soovitud lahenduse ja ostja vahel on suur lõhe, mida suudab täita ainult müügiinimene. Meie eesmärk on antud lahendus ostjani tuua. Tänu internetile ja sotsiaalmeediale on inimesed haritumad kui kunagi varem, seega müügiinimestele on ootused üha suuremad. Inimeste vaheline suhtlus ei kao kuhugi ja tehinguid sõlmitakse alati meelsamini vahetu kontakti kaudu.
Mis puudutab konkreetseid müügikanaleid, siis telefonimüügi jätkuvasse domineerimisse on raske uskuda. Nooremad generatsioonid eelistavad kõnedele sotsiaalmeediat. Tulevikus liigub ka müügitöö sotsiaalmeediasse. Kui täna on telefonimüük veel efektiivne, siis juba paari aasta pärast ootab meid ees reaalsus, kus kõnedele enam ei vastata ja puuduvad lülid on vaja kuidagi asendada.
Rõhutad sotsiaalmeedia olulisust tänases müügitöös. Miks müügiinimesed sotsiaalmeedia revolutsiooni seni nii tõrksalt vastu võtavad?
Müügivaldkonnas on viimastel aastatel olnud suur debatt teemal külmad kõned VS sotsiaalmeedia või lihtsalt vana VS uus. Küsimus ei ole vanadest meetoditest lahti ütlemises, vaid uue ja vana kombineerimises. Edukad müügispetsialistid rakendavad mitmesuguseid tööriistu: sotsiaalmeediat, kõnesid, e-kirju, jpm. Tuleb olla paindlik, sest ostjate vajadused on erinevad.
Muutused peab omaks võtma ja mugavustsoonist välja astuma. Just nii tagame endale edu ka tulevikus. Analüütika tõestab, et sotsiaalmeediat rakendavad müügispetsialistid näitavad paremaid tulemusi kui nende ’’konservatiivsed’’ kolleegid. Julgustan kõiki, kel soov oma strateegiat kaasajastada, end uute võimaluste ja tehnoloogiaga kurssi viia.
Kuidas haritud ja kõrgete ootustega ostjale meelepärane olla?
Tuleb keskenduda rohkem iseenda, mitte toote müümisele. Suure tõenäosusega on ostja sinu firma tegemiste ja pakutavate toodetega ammu tutvunud.
Tähendab rõhuasetus on nüüd müügiinimesel – miks peaks ta just SINULT ostma? Endasse tuleb suhtuda kui brändi, luua tugevamaid sidemeid ja pakkuda lisaväärtust. Müügispetsialist on kujunenud hea strateegia salarelvaks.
Milliseid trende näed lähitulevikus?
Sarnaselt teistele valdkondadele, saab andmetest ja optimeerimisest müügi lahutamatu osa. Töötulemuste analüüsimine erinevate platvormide abil on tegelikult juba täna kujunenud reaalsuseks. Müügitöö muutub targemaks ja tehnilisemaks.
Eelnevalt mainitud uute generatsioonide pealekasv toob kaasa traditsiooniliste kanalite vaikse hääbumise. Usun, et külmad kõned surevad 2025. aastaks välja ja asenduvad suures osas sotsiaalmeediaga.
Milleeniumilaste tööturule sisenemine tähendab muuhulgas suuri muutusi töökeskkonnas.
Müügispetsialisti personaalne bränding muutub olulisemaks. LinkedIni ja Facebooki profiilid peavad olema laitmatud, sest inimesed teevad veebis taustauuringuid.
Müra tekib üha rohkem, seega ostjani jõudmine on järjest keerukam. Antud olukorras tuleb nutikalt rakendada uusi tehnoloogiad ja tegeleda pideva eneseharimisega.